המועצה > חדשות ועדכונים > ניוזלטר המועצה לצרכנות

ניוזלטר המועצה לצרכנות

משחק הוגן - חדשות המועצה הישראלית לצרכנות - אוגוסט 2012

האם מרמלדה היא מוצר בריאות?
צרכנית  שרכשה חטיף בריאות של מרמלדה בטעם פירות", רכשה את המוצר מאחר וסומן כ"חטיף בריאות ללא צבעי מאכל" , אולם  כשקראה את האותיות הקטנות  ראתה כי המוצר מכיל סוגים שונים של צבעי  מאכל וביניהם  טרטרזין E102 , סנסנט צהוב E110, פונסאו E124, ירוק מיוחד E133, ..ועוד
המועצה פנתה אל החברה והבהירה לה כי הביטוי "חטיפי בריאות" המודפס על אריזת המוצר באופן בולט, מעלה חשש  להטעיית צרכנים.
בעקבות הפניה שינתה החברה את האריזה המטעה.


לאתר המועצה שלח לחבר תאריך הוצאה 16/8/2012 גליון מספר 39
חדשות הצרכנות

                   

חדש בתחום הצרכנות... 

האם מרמלדה היא מוצר בריאות?
צרכנית  שרכשה חטיף בריאות של מרמלדה בטעם פירות", רכשה את המוצר מאחר וסומן כ"חטיף בריאות ללא צבעי מאכל" , אולם  כשקראה את האותיות הקטנות  ראתה כי המוצר מכיל סוגים שונים של צבעי  מאכל וביניהם  טרטרזין E102 , סנסנט צהוב E110, פונסאו E124, ירוק מיוחד E133, ..ועוד
המועצה פנתה אל החברה והבהירה לה כי הביטוי "חטיפי בריאות" המודפס על אריזת המוצר באופן בולט, מעלה חשש  להטעיית צרכנים.
בעקבות הפניה שינתה החברה את האריזה המטעה.

להמשך הכתבה

צרכן שלא הצליח להתנתק מחדר הכושר העניק את המנוי להומלס במקום לשלם קנס יציאה
צרכן כועס מצא דרך "לנקום"  בחדר הכושר ממנו ביקש להתנתק.  הצרכן עבר דירה וביקש לעזוב את חדר הכושר בו התאמן לפני תום השנה. חדר הכושר היתנה את העזיבה בקנס יציאה אותו הצרכן לא הסכים לשלם. הצרכן היצירתי בחר באופציה חדשה- הוא העניק את המנוי להומלס . ל-3 חודשים. לפחות יהיה לו מקום נחמד להתרחץ"...
למדריך בנושא חדר כושר

סל ממותג לבית הספר יקר ב כ 75% אחוז יותר מסל לא ממותג
לקראת פתיחת שנת הלימודים, בדקה  המועצה הישראלית  לצרכנות  כמה יעלה סל של מוצרים ממותגים מול סל זהה של מוצרים לא ממותגים, על פי רשימת של אחד מבתי הספר בארץ.  התוצאות הפתיעו גם אותנו.   מהבדיקה שנערכה ב3/8  עולה כי סל מוצרי מותגים יקר ב 75% מסל מוצרים  לא ממותג. 
מה עוד כדאי לדעת לפני שעורכים את הקניות ולפני שמתחילה שנת הלימודים?

 
טיפ- לקראת החזרה לבית הספר

לקראת שנת הלימודים תשע"א, הבאה עלינו לטובה, ריכזנו עבורכם מספר טיפים לצרכנות נבונה ברכישת ציוד לבית הספר ולשמירה על בריאות ילדיכם במהלך שנת הלימודים.
למידע נוסף>


 
 
תלונה שטופלה בהצלחה

כמה עולה שיחה שלא נענתה?
צרכנית רכשה חבילת שיחות לחו"ל מחברת הסלולר בה היא מנויה.  אולם,  כאשר קיבלה את החשבון ובדקה את מהות החיובים, הופתעה  לגלות כי החברה חייבה אותה גם על שיחות שלא נענו . על כל שיחה שלא נענתה חויבה הצרכנית בסך של 17.90 ש"ח.
 כשפנתה אל החברה נענתה כי העובדה שלחצה על מקש  ה" send " מספיקה כדי לחייב אותה.
לטיפול בתלונה>

 

 
חוק וסדר

החופשה שנדחתה- מעכשיו  תפוצו
החופשה שתכננתם השתבשה עקב שיבושים בזמני הטיסות? מה 16 לאוגוסט  תהיו זכאים לפיצוי. הצעת החוק לפיצוי  וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, שהוגשה על ידי ח"כ אחמד טיבי  קובעת תנאים ונסיבות שבהתקיימם תהיו  זכאים  להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותכם  לטיסה. ההטבות כוללות מתן מזון ומשקה, סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי בהתאם לנסיבות שקבע החוק.
לחוק >

 
חינוך והסברה
כחלק מפרוייקט ההסברה בגליל שנערך בשיתוף הרשות לפיתוח הגליל, במטרה  לחזק  המודעות לצרכנות נבונה, התחילה לנו המועצה לצרכנות להעביר הדרכות בשני אפיקי הסברה עיקריים: המגזר היהודי (בעיקר דרך מרכזי הצעירים בצפון) והמגזר הערבי (בפיילוט של 3 ערים מרכזיות, אשר באחת מהן ניישם מודל עירוני נרחב).
השיעור עסק בזכויות צרכן כלליות, כמו הצגת מחיר, עסקה ברוכלות, ביטול עסקה ומכר מרחוק , תוך מתן דגש על מתן כלים להתמודדות עם עוולות, גם כשהחוקים אינם מוכרים וברורים וחיזוק האינטואיציה הצרכנית, מתן ידע בנוגע לחוק, לדרכי פתרון ועוד.



מאמר עמדה 

השינוי שאנו צריכים/ עו"ד אהוד פלג
בבדיחה ידועה  נשאל אדם: מה יותר גרוע, בורות או אדישות?
תשובתו: אני לא יודע וזה לא איכפת לי.
הועדות השונות שהוקמו בעקבות מחאות הקיץ  שעבר - ועדת טרכטנברג וועדת קדמי , חשפו לצערנו כי רשויות השלטון המופקדות על הגנת הציבור בתחום יוקר המחיה , נמנעו מלבדוק את קיומה של בעיה והתנהגו כאילו גם אין זה מעניינן.
ועדות אלה ואחרות הגישו או עומדות להגיש את ממצאיהן, ואיתן המלצות לצעדי פעולה, שיעמדו בחודשים הקרובים במרכזו של ויכוח ארוך ומתיש על אימוצן או דחייתן.
להמשך המאמר >

 

המועצה הישראלית לצרכנות - ארגון הצרכנים הגדול בישראל היא חברה ממשלתית, הפועלת, שלא למטרות רווח, במטרה להגן על הצרכנים ולשמור על זכויותיהם באמצעים הבאים: טיפול בתלונות, הסברה וחינוך, פתרונות לעוולות צרכניות, אכיפה והרתעה וקידום זכויות הצרכנים.  

להסרה מרשימת התפוצה אנא לחץ/י כאן

Powered by Publicators